Управління командою: основні методи, поради, ідеї
Як керувати командою? Багато чекають чітких відповідей, пояснюють, що конкретно потрібно робити. Ми підібрали основні працюючі методи командоутворення та розвитку співробітників в команді.
Пріоритети
Перший метод пов’язаний з розстановкою пріоритетів. Злагоджена робота безпосередньо пов’язана з розумінням важливого. Це дозволяє працювати усвідомлено і цілеспрямовано. Якщо упустити розстановку пріоритетів, учасники процесу будуть відволікатися на другорядне, губитися, розпорошуватися на будь-які з’являються подразники.
Розуміння, що є головне і другорядне – тільки перший крок. Зате це основа для уміння правильно розставляти пріоритети.
Головне і другорядне
Ефективність управління командою – в прямій залежності від уміння відрізняти головні завдання від другорядних. Це важливий навик, який вимагає критичного мислення. Від цього навику залежить успіх окремої людини, команди, всієї компанії.
На рівні компанії потрібно , на рівні власного планування вміти ставити різні типи завдань в чергу і грамотно чергувати їх, освоївши одну , а на рівні команди важливо виробити критерії, встановити правила планування та слідувати їм. Деякі підходи та поради – у матеріалі .
Рада лідеру
Вміння розставляти пріоритети – це і вміння забезпечити виконання своїх планів і своїх пріоритетних завдань кожним членом команди. Ви можете підвищити ефективність команди з допомогою простого правила, про який багато хто забуває: не обмежувати прийняття рішень в команді неважливими узгодженнями. Вирішіть для себе, важливою є ваша віза при кожному рішенні? Відмова від зайвого контролю допоможе команді стати самостійнішими, вовлеченнее і ефективніше, а вам – менш завантаженим, більш відкритим для головного.
Керівник часто опиняється вузьким горлечком, якщо вимагає погоджувати з ним кожне рішення.
Відпустіть самостійність членів команди, дайте їм діяти і без вашої участі.
Подвійний ефект взаємодопомоги
Ще одне правило допоможе стати менш завантаженим і більш ефективним: завжди допомагати іншим, якщо це не в збиток своїм завданням.
Якщо є можливість – треба допомогти. Це не тільки зблизить команду, але і прискорить вирішення поточних завдань. Допомогти іншому при можливості повинно бути пріоритетним для членів команди.
Важко чекати ефективності від невмотивованих співробітників. Ставлячи завдання, розбираючись в причинах недостатньої ефективності, перш за все, переконайтесь, що співробітники мотивовані і що всі зацікавлені у вирішенні проблеми. Якщо виявиться, що це не так, спочатку вирішіть питання з мотивацією.
Делегування
Делегувати завдання членам команди – один з основних навичок лідера. Якщо він все робить сам і за кожним перевіряє – це не команда. Розвиток команд – це крім усього іншого і забезпечення їх можливістю самостійно вирішувати завдання і проблеми.
Якщо ви не навчитеся делегувати завдання команді, у вас просто не буде часу на роботу над її розвитком. Що конкретно зробити? Розмежуйте обов’язки, щоб кожен знав, що йому робити. Це ще й зменшить кількість конфліктів.
Дотримуйтеся одного важливого правила: виберіть стиль делегування і не змінюйте його, поки не буде досягнутий наступний рівень зрілості того, кому делегують. Інакше досягнете протилежного ефекту.
Наставництво
Щоб лідирувати і не пригнічувати колектив, розвивайте . Співробітники повинні брати з вас приклад. Допомагайте вирішувати завдання, якщо співробітник не може впоратися самостійно. Щоб до вас зверталися за допомогою, цікавтеся співробітниками, створіть атмосферу довіри, поважайте кожного співробітника, незалежно від посади. Заохочуйте взаємодопомога. Якщо команда розподілена, розвивайте .
Комунікація з командою
В команді можуть бути люди, різні за віком і по характеру. Потрібно налагоджувати комунікацію з усіма так, щоб усі поважали керівника, довіряли йому і один одному, не допускали гострих конфліктів. Для цього вчіться вислуховувати співробітників і ставитеся до всіх однаково.
Розвивайте в собі навички ненасильницького спілкування. Це найкращий спосіб розвитку команд через особистий приклад комунікації.
Наведемо кілька прикладів.
Утримуйтеся від прямих звинувачень. Якщо ви помітили те, що варто обговорити, поділіться зворотним зв’язком, називаючи тільки факти. Приклад:
Насильницька фраза: «Ти не один в офісі, припини так голосно слухати музику! ».
Ненасильницька фраза: «Чую музику в твоїх навушниках і не можу зосередитися. Ти не міг би трохи прибрати звук, будь ласка! ».
Ситуаційне управління
Шукайте індивідуальний підхід до кожного, враховуйте ситуацію, освойте .
Правила управління командою
У процесі роботи з командою можливі проблеми. Що потрібно врахувати, щоб їх уникнути:
1. Проявляйте інтерес до співробітників на всіх етапах проекту.
2. Розбирайтеся в причини непорозумінь.
3. Приділяйте особливу увагу розподілу ролей.
4. Чітко визначайте завдання.
5. Розмовляйте з співробітниками один на один.
6. Зберігайте позитивний настрій навіть у непрості моменти.
7. Будьте готові виділити на управління командою багато часу.
Управління командою – складне завдання, але, погодьтеся, захоплююча.